FANDOM

Skifter

Skifter aka Skiftning Var broder til Vølven Od, og er nu velsignet af Guderne på samme måde som Od var, dvs. til tider sender guderne og Od ham syner, til at hjælpe Odins Ulve.

Skifter er en høj, slank mand i de tidlige tyvere. Han er vejrbidt, efter at have tilbragt det meste af sit liv i vildmarken. Det meste af hans tøj består af skind eller pels, fra de dyr som han har jagtet og dræbt, og han skiller sig noget ud fra sine brødre, han virker vildere, mere primitiv end andre vikinger.

Skifter besidder også magiske kræfter til at skifte form (deraf hans navn), som kun få andre cainites har. Han kan både lave sin egen, og andres form om, til ethvert muligt og umuligt væsen.

Bære af Claws of Zmei og All-Highs Horn.

Vølven´s sidste ord til sin broder:

"Skiftning,Min kære broder og min søn Ool Du som er slebet og formet af det vilde. Rejse dig på Himmelbjergets is klædte tinde i Saivos , og lad dine hyl ekko mod øst, For der står bæstet lænket i isen, imens urfolket danser og trommer din sang.

Ti du Haldi bære min sire. Den ældste kys. Dit bæst vil ride ur bæstet, og I vil sammen hæve jer over himmelbugen, til skræk og rædsel for mine fjender. Du vil på ur bæstets ryk ligge slagmarkene øde, og selv de ældste vil frygtsomt viske dit navn.

Skiftning Du er en stærk Haldi!

Stærkere end selv jeg formået at blive.

Jeg ønsker, at du skal bære min gave.

Jeg beder dig tage mit liv og opslug min sjæl.

Da denne krop, er Intet andet end en dødende skal.

Du skal Når tiden er inde og jeg er klar, lade en dø mand hænge i træet igen."