FANDOM

Vikingerne i England2

Til Odins Ulve, Nordens håb

Hvis i læser dette, betyder det at mine bønner til guderne er blevet hørt og at Huldas syner taler sandt. Norden er i splittelse efter jeres fravær. Flere Jarler har ladet sig bade og derved omvendt sig til den kristne gud. Flere kristne jarler fra Danmark, har opgivet håbet om et samlet rige og er begyndt at bekrig jarlerne fra Sverig og Norge. Flere templer er brændt ned og sejd kyndige er blevet jagtet.

Den kristne tro har lagt sig som et tæppe af svaghed hen over Daner riget.

Kongen må vende tilbage.

Odins Ulve må genskabe orden.

Jeg selv har på jeres opfordring søgt tilflugt i Trondheim, efter massakren af Uppsala.

Det virker som om Erik stadigt har en fortryllende indvirke på sit tronsæde og folket holder stadigt de gamle guder i deres hjerte.

Jeg kan dog i alt denne elendighed fortælle om håb.

All-High er vendt tilbage, først som rygter fra fiskernes byer længere nede mod syd og nu i mine drømme.

Han vandre fra by til by og mærker sine udvalgte. Han har i mine drømme, kastet sine Runer og her bragt mig visdommen.

Viden og et nyt barn af Urulven.

Jeg har fundet barnet, han bærer jeres mærke og jeg har bekræftet hans Arv. Han er et barn af Canarl og en bror af jeres koppel.

Han kalder sig Balder og jeg har sendt ham til Kiev under Olegs lærdom, væk fra de ældstes øjne.

Det er nu op til jer at hente ham, og indvie ham i jeres Broderskab. Sammen med jer skal han ride Ragnarok.

Sammen med jer skal han omfavne jeres skæbne. Oleg vil udstyre jer med mænd og skibe til at bekæmpe vor fjender her.

Skynd jer hent jeres bror og bring kongen tilbage. Gudernes skæbne ligger i jeres hænder.

-Frigg